אריאל: "איילת שקד נותנת חשיבות וכבוד לציבור החרדי ושאיפותיו"

ישראל פריי 2 Comment on אריאל: "איילת שקד נותנת חשיבות וכבוד לציבור החרדי ושאיפותיו"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"כשהייתי חבר בועדה למינוי שופטים, מינינו 220 שופטים, כשבאותו הזמן לא מונה אף לא דיין אחד, מחוסר הסכמות והבנות". את הדברים הנוקבים אומר הבוקר ל'קול חי' שר החקלאות אורי אריאל. הוא הביע תקווה כי למרות הלחצים, הפוליטיקה והאינטריגות, הצדדים יגיעו להסכמה שתביא לפתרון המצב הבלתי אפשרי בבתי הדין.

"החכמה היא להגיע להחלטות מידתיות ולקבלם ברוח טובה. אצלנו בועדה למינוי שופטים הסבירו שאין סיכוי שנצליח להעביר אף מינוי כי צריך שם רוב של 7 חברים. ובסוף, ברוח טובה ומתוך אמון הדדי – הצלחנו", אומר אריאל שההקבלה בין מערכות המשפט והדיינות מדגישה בדבריו את העוול. "בתי המשפט פועלים כיום בהרכב מלא, אבל בבתי הדין? המצב נורא ואיום. חלק מההרכבים בבית הדין הגדול או בבתי הדין האזוריים פועלים בהרכב חסר או בכלל לא קיימים".

אריאל דחה את הטענות לשיתוף פעולה לא ראוי בין הבית היהודי לארגוני הנשים בועדה. "השרה איילת שקד פועלת נכון ובאיזונים המתבקשים. היא עושה מאמצים מתוך חשיבות וכבוד לציבור החרדי ושאיפותיו. יש רצון להגיע להסכמות כדי שיהיה אפשר להעביר את המינויים ויש סיכוי שזה יגמר בשבועות הקרובים".

"יש מי שפוסל באופן אישי דיינים שהם תלמידי חכמים גדולים. נקודת המוצא של כל חברי הועדה צריכה להיות שעדיף שיאושרו חלק מהמינויים מאשר אף אחד. גם אם אין הסכמה מלאה – אי אפשר שלא ימונה אף דיין. החברים צריכים להבין שאף אחד לא יצא אם כל תאוותו בידו. זה לא שכל אחד ידבק בתורתו ובעמדתו יקבל מאה אחוז, אבל עדיף שלא כל אחד יקבל מאה אחוז, אבל יהיו מאה אחוז דיינים. אני חושב שחברי הועדה מבינים את זה. אם לא, יקח להם עוד ישיבה ועוד ישיבה, והם יבינו את זה היטב".

אריאל טוען בתוקף כי שיקולים פוליטיים לא משפיעים על בחירת הדיינים. "הבעיה שלנו – במרכאות – היא, שיש לנו הרבה מועמדים מתאימים וטובים ברוך ה', ומספר רב של ת"ח בכל הדרגות שמתאים למינויים. אין אחד בולט שאפשר להצביע עליו ולומר: זהו האיש שלנו, בואו נבחר בו. בהתלבטות הזאת עולים שיקולים שונים. שיקול פוליטי הוא בטח לא המוביל".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    אותו אורי אריאל הידוע בקיצוניותו המטורפת לעלייה להר הבית הקדוש, אותו אריאל הזכור לנו משוד כספי החטיבה להתיישבות לטובת ההתנחלויות הקיצוניות, הוא מדבר על "חשיבות וכבוד לציבור החרדי ושאיפותיו" ??? אורי רוצה שנגיש לך את הלחי השנייה?

  2. 1

    ליצחק היקר דבר כמו שצריך לשר אורי אריאל